Hallo Best mensen,

Ik wil graag iets kwijt over de gijzelingen in Irak.

Elke dag zien we , lezen we of horen we iets over de gijzelingen in Irak. (onschuldige) mensen gijzelen is natuurlijk niet goed. Maar de media besteedt er zoveel aandacht aan dat gijzelnemers steeds meer mensen vasthouden.

Als Al-Jazeera de allereerste gijzeling niet liet zien, dan denk ik dat er ook daarna niet veel mensen/niemand gegijzeld zou worden. Want op het idee van gijzelen kom je niet zomaar.

De gijzelnemers snappen ook dat ze op tv komen en beroemd worden, daardoor denk ik dat ze meer gefinancieerd zullen worden door terroristen. Of ze kunnen geld krijgen voor ruil om de gijzelaars vrij te laten. Want moet u eens zien hoeveel verschillende namen er voorbij zijn gekomen met betrekking tot de gijzelingen. En de groepering die veel mensen gijzelt komt veel op het nieuws en wordt steeds bekender, waardoor ‘slechte mensen’ zich bij die groeperingen gaan voegen.

Ik weet niet meer of er een oplossing is voor de gijzelingen, maar als de media er geen/niet veel aandacht aan besteed, dan neemt het gijzelen vanzelf weer af.

En zeg nou eens eerlijk, we zijn het allemaal zat om elke dag te horen dat er wéér iemand gegijzelt wordt.

Dus gijzelen is niet alleen de schuld van de terroristen, maar ook van de media.

Met viendelijke groet,

Een Irakeze-Nederlander